Sirvent: ‘JxCat té l’oportunitat de blindar la llei per la regulació dels lloguers o posar-se de banda del TC i els grans tenidors’

La CUP considera que després del compromís de Torra amb el Sindicat de Llogateres no s’entendria que JxCat mantingués les esmenes

Avui se celebrava la reunió entre el president de la Generalitat Quim Torra i diversos representants del Sindicat de Llogateres per abordar el posicionament de JxCat respecte l’acord que hi havia entre el sindicat i les forces sobiranistes per tirar endavant una Proposició de llei per la regulació del preu del lloguer a Catalunya. El Sindicat de Llogateres juntament amb ERC, JxCat, Cat-ECP i la CUP-CC van demanar una reunió amb el president després que el grup parlamentari de JxCat trenqués l’acord i presentés vuit esmenes al text acordat de la llei. Avui també s’ha notificat el dictamen del Consell de Garanties Estatutàries, qui considera que la Proposició de llei és anticonstitucional.

En aquest sentit, la diputada de la CUP Crida Constituent, Maria Sirvent, considera que ara mateix “existeix l’oportunitat per blindar un acord de país per regular els preus de lloguer en contra del que estableix el marc jurídico-polític actual amb la finalitat de garantir el dret a l’habitatge” i afegeix que això, ara com ara, està en mans del grup parlamentari de JxCat, que encara és a temps de retirar les esmenes. Els anticapitalistes també manifesten que, després del compromís del president Quim Torra perquè la regulació dels preus de lloguer tiri endavant, no s’entendria que JxCat seguís bloquejant aquest gran acord de país a favor del dret a l’habitatge i que han d’escollir entre posicionar-se a favor de la gent i del dret a l’habitatge o del consell de garanties estatutàries i dels grans tenidors.